söndag 15 maj 2011

Mellan hägg och syren

I natt har alla häggens blommor följt med regnet ner. Det blev en kortvarig doftglädje.

I fredags slogs jag med den lilla elektriska gräsklipparen. Den avgick dessvärre med segern. Igår kväll fick jag äntligen låna en riktig, som jag fraktade hem i lilla Clio, med bensindunk och allt. Så vaknar jag upp till en blöt dag... Vad gör vi nu?

Mina gamlingar kom hem igår, från vårens äventyr. Min styvpappa, 70+ blev erbjuden ett jobb i Hamburg under våren och tackade ja! Jag har verkligen varit glad för deras skull och det var jättekul att hälsa på dem i mars, men det är så SKÖÖÖÖNT att de är hemma igen! Mammagris är jag, fast jag är mamma själv.

Innan syrenerna blommar bör jag ha fått veta hur det blir med mitt jobb. Syren har jag ingen egen, men jag får väl hålla koll på grannarnas trädgårdar.

Nå, de regnar inte nu, det är bara blött på marken. Jag ska gå ut och känna HUR blött och om det kanske går att ta ett varv med gräset, trots allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar