onsdag 18 maj 2011

Fridfullt i Flen - jovars...

Om jag hade åkt till jobbet fem minuter tidigare idag så hade jag cyklat rakt in i ett bankrån. Vilken tur att jag satt och gnällde lite här på bloggen innan jag åkte!

Cykeln fick jag inte behålla hela dagen. Efter lunch kom dottern och tog den. Strax innan hade sonen kommit och tagit mina pengar. Det har sina sidor att jobba så nära hemmet, tänkte jag när jag promenerade hemåt med tom plånbok.

Min mamma hämtade vänner vid flyget i Nyköping. Sedan var det vägspärr, vägspärr och vägspärr. Hon tog sig till sist hem via skogen. Lite oroande såhär i efterhand eftersom det var ungefär i den skogen man hittade utbränd bil n:o 2.

Det var "min" bank som rånades. Mina pengar är nog utom fara, särskilt med tanke på hur lite jag har på banken, men jag undrar hur de anställda mår. Jag hoppas de har en bra krisberedskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar