måndag 28 mars 2011

Here we go again!

Ja, det är ju vår, som sagt. En obligatorisk ingrediens i mina vårar är: Jobbletarångest. Nu är det dags igen. Jag är inte fast anställd och min tjänst ska utlysas. Det är inget större fel på mig, tvärtom är jag nog ganska lämplig för mitt jobb, men det optimala för arbetsplatsen är en något annorlunda kompetens än den jag har. Nu är det bara att hålla tummarna för att det förutom jag inte är en enda kompetent och bra person som söker, så kanske jag får ett år till. Eller förresten: Någon som vill anställa mig? Sjukt smart, social och trevlig, ung för min ålder, språksnille. Endast 36 000 i månaden. (efter skatt). Vem kan motstå? Vad jag ska jobba med? Tja, jag kan böja dina verb, komparera dina adjektiv och korrigera dina särskrivningar.

2 kommentarer:

  1. Om du vill flytta 100 mil norrut så kanske jag har nåt tips :)

    SvaraRadera
  2. Intressant! Men du kan ju inte ha några särskrivningar som behöver korrigeras så det måste vara något annat.

    SvaraRadera