torsdag 17 mars 2011

Nu har jag drömt igen

I natt drömde jag att det stod en elefant utanför min altandörr. Jag stängde dörren för att den inte skulle komma in och välta mina möbler. När jag kom till dagens första lektion var drömmen fortfarande så tydlig för mig att jag var tvungen att berätta den för klassen.

En elev utbrast: Det betyder MYCKET PENGAR!
Jag: Vad säger du? Är det sant?
Elev: Ja, ja. Jag skojar inte. Det betyder mycket pengar.
Jag: Då ska jag bjuda er alla på tårta!
Elev: Nej nej, inte bara tårta!
Jag: Aha, du vill ha en BMW?
Elev: Nejdå, jag är nöjd med en liten Polo!

En annan elev drog en mer jordnära slutsats: Du har mycket i ditt huvud, därför drömmer du om ett stort djur.

Idag tycker jag att jag har världens bästa jobb. Det är fantastiskt att arbeta med vuxna studerande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar