söndag 6 mars 2011

Flodhästen räknar kvitton

Började med februari månads kvitton igår kväll, men när jag ändå hade datorn framme så... Och vips var klockan 02.00. Nåja, kvittona har inte gått någonstans. De ligger kvar på sin plats och väntar.

Nu är det snart sommar igen och jag är om möjligt ännu fetare än i fjol. Och jag äger fortfarande inget badplagg som inte innebär risk för nakenchock så fort jag blir blöt. Och att bli blöt, det är liksom grejen med badplagg. Då är frågan hur vi gör med Beach 2011. Ska jag panikträna för att om möjligt INTE se ut som en flodhäst och sedan jaga runt efter en anständig baddräkt till anständigt pris. Eller ska jag slå två flugor i en smäll: Spara pengar och slippa paniken genom att förlägga mitt badande till avlägset belägna skogssjöar?

Till frukost har jag läst en veckotidning som "råkade" (*host*) finnas i huset. En artikel var om ämnet "krama dina demoner". Tänk om Ulf Ekman hade gjort det istället, det hade han kanske mått bra av. Men han läser nog inte damtidningar. Eller hette det "Demontidningar"?

Nu ska jag krama mina kvitton innan jag tar med mig flodhästen ut på promenad. Hej hopp!

5 kommentarer:

  1. Kom igen, Rutan!

    Du och jag och två utmaningar: Spara pengar till semesterkassa och jobba på beach 2011? Redovisning varje fredag?

    SvaraRadera
  2. Jag bävar...

    Men kolla in www.funbeat.se. Där finns kartor/satellitbilder över hela världen och man kan mäta exakt hur långt man gått. En kartnörds genomvåta dröm!

    SvaraRadera
  3. Jag kör med hel baddräkt, den har hängslen. Dubbelt tyg där det behövs.
    Men den kom aldrig på i fjol.
    Den har antagligen inte blivit för stor.

    Lycka till med beachprojektet. Jag är fortfarande kluven i två delar, en som vill bli smal och nätt och lätt och ungefär elva år igen, och en som vill ha choklad, digestive med marmelad, glass och paj.

    INGA kvitton får slinka igenom som om ingenting hänt. För varje månad ska ett diagram med färgade staplar göras. Nåja, jag ligger efter sen i augusti, just med slutdiagrammen. Men kan göra dem när som helst.

    SvaraRadera
  4. Jag törs inte lova att avrapportera varje fredag. Men jag går nästan varje dag minst två kilometer och DET är ett framsteg jämfört med i höstas.

    Jag vill inte bli ung igen, men jag skulle gärna vara lite mindre elliptisk till formen.

    SvaraRadera