söndag 20 mars 2011

Vår i luften

Efter en dag med studier gick jag ut för att få luft. Det blev en halvmils promenad i vårluften.

Lägg märke till det öppna vattnet! Strax efter att jag tagit denna bild klev ett rådjur över vägen, kanske 15 meter framför mig. Sakta gick jag en liten bit till och stannade sedan för att spana efter djuret inne bland träden. Jag såg det inte, men medan jag stod alldeles tyst och stilla fick jag höra hackspetten.

Hemma i rabatten blommar krokus och om en vecka blir kvällarna ännu ljusare. Snart kommer blå skymning, torr asfalt och koltrastens sång.

3 kommentarer:

  1. Bahh! Snö, snö, ishalka och hagel!
    Dessutom är du rosa?!?
    Pfftt.
    Tur för dig att jag älskar dig ändå!

    SvaraRadera
  2. Tur för mig att nån mer än jag själv älskar mig. :)

    SvaraRadera