onsdag 1 juni 2011

Långhelg!

Långledigheten börjar bra - eller vad man nu ska säga. Kvällen har jag ägnat åt att vänta hem en son som lyckades med att först missa en buss och sedan missa tåget han skulle ha tagit istället för bussen. Jag fick köra tre mil och hämta honom, efter att först ha cyklat till järnvägsstationen och stått redo med biljett att blidka konduktören med (busskortet gäller inte på tåget).

Nåja, i morgon åker han och hans syster till sin pappa och innan helgen är slut kommer jag att längta mig fördärvad.

Mina planer inför ledigheten handlar om att röja. Kanske jag ska utmana mig själv genom att lägga ut bilder - "före" och "efter"? När jag väl lagt ut "före"-bilderna har jag inget val. Då måste jag löpa linan ut.

Idag ville jag fotografera vårt marsvin på grönbete. Han åt gräs för glatta livet och var så söt. Men vi är omgivna av katter, så jag vågade inte gå in efter mobilen och lämna honom ensam. Det får bli nästa gång jag släpper ut honom i stället. Medan jag satt och vakade över honom hoppade en liten groda över gräset! Igelkotten har jag inte sett igen, men jag misstänker att den finns här någonstans. Varje kväll kikar jag ut, väntar mig att se den ovala skuggan i gräset eller höra klickandet av klorna mot gruset. Stor spänning!

På onsdag ska jag på en jobbintervju. Det gäller 60% och så har jag 30% på gång på mitt nuvarande jobb. Det kanske löser sig snabbare än jag vågat hoppas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar