torsdag 2 juni 2011

Ensam hemma, dag 1

Inga "före"-bilder än!

När jag lämnat barnen vid tåget gjorde jag en spontantur till Malmköping. Där tog jag en promenad på den maffiga kyrkogården bland tallar och tusenskönor. Sedan åkte jag in till torget, där jag bland annat tittade på porslin:
 

Efter det tog jag en fika på Ottilias kafé innan jag åkte hem och började med röjningsprojektet. Idag blev det städning av den bebodda delen av huset. Vilket behövdes! Tvättstugan och några andra källarutrymmen fick sig också en omgång och jag började så smått i garaget.

Kvällen avslutades med brödbak och nu ska det bli en nattmacka!

4 kommentarer:

  1. Om du inte bott så ocentralt hade jag självklart kommit och hjälpt dig röja i källaren!

    SvaraRadera
  2. Det kunde blivit första programmet i serien "Ordningsfrun råddar, räddar och reder".

    SvaraRadera
  3. Borde det inte ha en mer internationellt gångbar titel? Man måste ju tänka på den långsiktiga karriären.

    SvaraRadera
  4. Vi kanske kan kalla det "Sorteringsmaskinen". Det låter som ett barnprogram från 1973, lite retro sådär.

    SvaraRadera