fredag 10 juni 2011

Har man inte jobb så skaffar man sig (En neurotikers bekännelse)

Och som om jag inte hade att göra ändå! Men jag är ju ekonomisk numera, så jag hade inte mage att bara kasta och ge bort. Vad gör alltså Råg-Rut i morgon? Hon ordnar LOPPIS i trädgården! Ingen kommer att köpa ett skit och där kommer jag att stå och känna mig som en idiot, men när eländet är över så kan jag tänka att jag FÖRSÖKTE åtminstone.

Och nej, jag kan inte dra mig ur, för jag har satt upp lappar i trappuppgångerna på andra sidan gatan. Eller rättare sagt: Min son har gjort det. Eller ännu rättare sagt: Min son tog med sig lapparna och letade rätt på två tjejer som han övertalade att göra det ÅT honom.

I morgon klockan ett ska jag fylla alla sopsäckar huset kan uppbringa och sedan, sedan, sedan... ska jag äntligen känna att jag kan ANDAS!

3 kommentarer:

  1. Lite foton från loppisen ?

    SvaraRadera
  2. Skräp mest. Urväxta kläder, leksaker... Enda porslinsfyndet är några Bimbo tekoppar.

    SvaraRadera
  3. Nåja, du behöver i alla fall inte dra med dig sakerna hem igen om de inte blir sålda. Och du får mer plats i garaget!

    SvaraRadera