lördag 11 juni 2011

En neurotikers bekännelser 2

Ja inte blev det många kronor på loppisen. Men så tog jag inte dyrt betalt heller. Det känns mycket bra att mina finaste kjolar och klänningar nu kommer att bäras av några unga vackra somaliskor istället för att hänga i garderoben och viska till mig: "Tjockis! Tjockis!" Och några låååånga trasmattor i plast kommer att ligga i ett par kök snett över gatan. 

Nu fortsätter sorterandet. Jag har en strategi igen och den är att dela upp grejorna i fyra kategorier, en i vart och ett av garagets fyra hörn:

1) Spara ett tag till
2) Återvinning
3) Tippen
4) Till pingstkyrkans secondhand

Den här ogjorda sorteringen tär på mig mer än jag trott. Hela tiden bär jag Alla Dessa Grejor som en klump i magtrakten. Och ändå - eller kanske just därför - har jag så svårt att komma igenom eländet. Jag råkade se "Rent hus" på TV 4 igår (dottern tittade). Och jag bekänner: När jag såg den stackars kvinnans mängder av kartonger staplade i lägenheten ökade min puls och jag kände ett lätt tryck över bröstet. För att inte börja hyperventilera kände jag mig nödgad att lämna rummet!

Jag har i alla fall fått en väldigt konkret morot: I juli får jag besök och då ska det jädrar i min låda vara fint här (i min lilla låda)!

3 kommentarer:

  1. Program som "rent hus" och "How clean is your house" är utmärkta städincitament. Jag använder dem själv :)

    SvaraRadera
  2. Jag har just upptäckt två nya avsnitt av "Sveriges fulaste hem". *dregel*

    SvaraRadera
  3. Och aldrig blir man klar, och aldrig blir man klar ... ;)

    SvaraRadera