onsdag 15 juni 2011

I gropen

I natt vaknade jag av att jag skrek. I drömmen irrade jag omkring i något som kan ha varit Strängnäs domkyrka. En galen kvinnlig präst, beväpnad med kniv, var ute efter att döda mig och en av mina lärarkollegor. Varje gång det verkade som om vi hade läget under kontroll började "filmen" om igen. Och jag kunde som vanligt inte hitta min bil så jag kunde ta mig därifrån. Att jag parkerat bilen någonstans och inte kan hitta den är ett återkommande tema i mina drömmar, liksom att jag fått fel mobil och inte kan få tag i de personer jag behöver nå.

Liknande scener utspelar sig var och varannan natt. På dagarna är jag trött, trött, trött. Jobbet rullar på och är kul som vanligt, men hemma känns det tungt att försöka få något gjort. Ändå gör jag en del: bakar, tvättar... Men jag saknar överblick från botten av gropen där jag sitter.

3 kommentarer:

  1. Min ickeprofessionella åsikt är att du borde låta bli att äta annat än potatis fyra-fem timmar innan du lägger dig. Inget te, ingen mjölk, inget smör, inget något utom potatis eller sötpotatis. Deras stärkelsetyp när den bryts ner under natten ger fler drömmar men också lite signalsubstansförändringar som ger dig en större buffert. Det gav mig en överblickskänsla om än helt fabricerad. Fast är det överblick eller känsla av överblick du är ute efter? Disclaimers: 1) bara för att det funkade för mig innebär inte att det funkar för andra. 2) kosttips från mig är historiskt sett usla.

    SvaraRadera
  2. Gila: Snart har jag semester. Problemet är bara att den inte är betald. Det är nog en av anledningarna till min oro.

    Alex: Igår åt jag ingenting överhuvudtaget efter kl 18-19 och i natt har jag sovit lugnt.

    SvaraRadera