tisdag 8 februari 2011

Vabbfundringar

Råg-Rut vabbar. Det hör inte till vanligheterna med två såpass stora barn, men idag blev en sådan dag. Ska visserligen jobba i kväll, när båda är hemma och har sällskap av varandra, men nu sitter jag här och har redan uträttat ett bökigt telefonärende.

Som så ofta annars upptas mina tankar av möjligheten att tjäna pengar. Någon som vill ha en grytlapp virkad? En socka stickad? En artikel skriven? En kaka bakad? Ett verb böjt? Etc etc etc...

Till våren blir det i alla fall garageloppis. Sedan får husets ungdomar tycka att det är hur trashigt och pinsamt som helst, men I don´t give a damn!

Nu kom jag plötsligt att tänka på något helt annat, nämligen bråk. Såväl matematiska som relationella kan förkortas genom att man hittar minsta gemensamma nämnare. Det ni.

1 kommentar:

  1. Sv. Haha.. Har jag aldrig tänkt på!
    Men det måste vara en kärleksförklaring om någon - att hylla någon som tydligen hade serious problems med svår acne! Ryser när jag tänker på hur de små kärnorna kan smälla till när man trycker till dem med skeden!

    SvaraRadera