torsdag 10 februari 2011

Grannskap

Vi har grannar! Och vissa är mer närgångna än andra. Som t ex den till vänster, som gärna sitter på vårt altanräcke och rent av kan tänka sig att stirra in i sonens rum. Den rödhåriga skönheten till höger är aningen mer distanserad. Bilden är tagen några meter från huset. Visst ser det ut som att vi bor mitt i skogen?


Jag har ju berättat om kepsmannen. För några veckor sedan när jag kom ut för att skotta stod han där igen. Trodde jag. Han var betydligt mer pratsam än tidigare och jag undrade lite över denna metamorfos, men han berättade ganska snart att han var bror till grannen - tvillingbror! Det kunde jag naturligtvis inte låta bli att berätta om på jobbet och min kollega, som känner ungefär alla här i byn, sa: "Nähä, inte har han någon tvillingbror!" Nu blev det mystiskt igen!

Så häromdagen höll jag på att bära in pellets och kepsmannen var ute och rökte. När han fimpat kom han över till vår sida och ställde några frågor om Clios hälsotillstånd. Sedan började han helt sonika bära in pelletssäckar. I mitt huvud snurrade det: "Finns det en eller finns det två?" Han sa inte mycket medan han kånkade, så jag tänkte att om det finns två så är detta den tystare av dem. Senare på kvällen kunde jag inte hålla mig längre, utan gick in på birthday.se och spionerade: Jodå, två karlar med detta efternamn, födda på samma dag finns i vår lilla håla. Mysteriet löst!



3 kommentarer:

  1. Jag har ett konto på upplysning.se. Används nästan dagligen, mest i jobbet men även privat. Det finns så otroligt många anledningar att behöva kolla upp saker och ting när man är en ordningsfru :)

    SvaraRadera
  2. Du är i sanning ett föredöme!

    SvaraRadera
  3. Fiiin kisse. Den till höger vill jag kattnappa. Han ser ut som en enda stor kram! Men... jag har ju min egen Billie Boy. Ständigt uppvaktande kavaljer.

    SvaraRadera