fredag 18 februari 2011

I natt jag drömde, del 3

Jo, jag gick alltså på sjuksköterskeutbildningen och det var dags för sommarjobb. Överraskande nog visade det sig att jag hade de nödvändiga förkunskaperna för att kunna tillbringa sommaren som läkarkandidat! Jag var så stolt när jag fick min vita rock med stora fickor och namnskylt. Och jag var så förväntansfull inför min första patient! Jag såg verkligen fram emot att få ställa alla frågor, lyssna på patienten, bestämma vilka prover som skulle tas, pröva olika teorier, analysera och ställa diagnos.

Det visade sig också att jag bara hade två års studier kvar till läkarexamen. Jag gladde mig särskilt åt tanken på att jag skulle kunna fortsätta jobba hur länge som helst - inga mer bekymmer om det orangea kuvertet!

Sedan vaknade jag och var fortfarande svensklärare. :)

2 kommentarer:

  1. Man kanske ska ragga utifrån taxeringskalendern om det skulle bege sig nån fler gång?

    SvaraRadera
  2. Oseriöst svar: Ja, men då ska han vara snuskigt rik, nära döden och sakna arvingar.

    Seriöst svar: Att äga mitt eget liv och min egen tid är än så länge viktigare än allt annat ägande.

    Men för att glädja oss alla: Bara fem dagar kvar till säsongsstarten!

    SvaraRadera