söndag 16 januari 2011

Strepto-Rut

Så var det dags för årets omgång. Jag är 95% säker på att det är halsfluss. Det värsta är att jag absolut inte vill vara hemma från jobbet. Dels förlorar jag 1300 kr per karensdag och det är det inte värt så länge jag faktiskt står på benen. Dels är det i början av terminen och efter första veckans introduktion och allmänna virrvarr börjar två av mina kurser på allvar i morgon. Nu funderar jag på att mörka mitt tillstånd och smyga dit ändå. Jag ska dock undvika att skaka hand med elever och hångla med kollegor. Endast Iprenmannen ska få mina ömhetsbetygelser.

Är jag en oansvarig medborgare nu?

4 kommentarer:

  1. Så länge du bara är intim med iprenmannen ser jag inga problem med att du går till jobbet. Min privata tumregel är: when i doubt, go to work. Det kommer dagar när man inte tvivlar på att man ska vara hemma. Då är man hemma.

    SvaraRadera
  2. Tack för ditt stöd, bästa Ordentliga! Det blev en bra dag på jobbet och två kurser som kom igång på allvar idag.

    Hann in en sväng på vårdcentralen för halsprov också och det var INTE streptokocker!

    ?????????????

    Jag som har så sabla ont, särskilt när jag sväljer.

    Nåja, går det inte över så får de peta en gång till på fredag. Tur att nya vårdcentralen är granne med mitt jobb.

    SvaraRadera
  3. Sv: Det var nog en undermedveten strategi att spara lite kakor så det fanns resurser när julgodiset tagit slut och man hunnit bli totalt sockerberoende under julveckorna! ;)
    Men nu ska jag ta tag i mig själv snart. Bara skräpmat och ingen träning på veckor...
    Det blir Zumba, fullkornsprodukter och annat äckligt för mig nu :P

    Hoppas din hals kryar på sig!
    Jag tror stenhårt på varmt te med honung och vitlök!

    SvaraRadera
  4. Känner att jag vet för lite om din januari! Har varit upptagen av egna bekymmer när inte tvåsamhetsträsket svalt mig helt.
    Är4 lite bekymrad för din skull nu, men jag vet att du brukar klara det mesta pga stor vana och goda gener.

    SvaraRadera