torsdag 20 januari 2011

Flitens lampa lyser

Så här ser det ut när mina elever provar sina osynlighetsmantlar. Eller har de somnat under bordet? Nej, där ser tomt ut...

Hög tid för lite mer bilder i bloggen. Jag deppar fortfarande över min monumentala dumhet att radera ett och ett halvt års blogg med en massa trevliga bilder av papperskorgar, kufiska skyltar och små grodor. Oj, vad jag fotade under det året jag åkte pendeltåg.

Härom natten hade jag en riktig ondskefull dröm. Jag drömde att vårt marsvin dog och att jag - ve och fasa - gav honom till grannens katter att äta! Jag blir nästan rädd för mig själv när jag tänker på det.

Idag råkade jag använda en ogenomtänkt liknelse på en lektion. Jag skulle peka ut Bangladesh och Pakistan på jordgloben och tog ett stadigt tag om Indien och sa: "Och här ligger de där länderna, som två äggstockar..."

Jaja, sedan läste vi högt ur Magnus Erikssons landslag. Man har inte roligare än man gör sig.

För övrigt hade alla gått till datasalen när bilden togs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar