söndag 23 januari 2011

I natt jag drömde igen

Var ute och reste i natt igen. Denna gång åkte jag inte till London utan var - hör och häpna - i Jerusalem! Även denna gång hade jag problem med att min packning var ofullständig. Vad är det som pågår i mitt undermedvetna egentligen?

Sedan några dagar gurglar jag mig regelbundet med en äcklig brun sörja. Den innehåller jod (därav färgen) och är spetsad med pepparmint för att dölja att den smakar plåt. Men faktiskt börjar halsen bli bättre. Bara nu inte tänderna blir bruna!

Trodde pelletsmannen skulle komma förbi i torsdags men han dröjer. Jag vågar inte tänka på hur elräkningen kommer att se ut denna månad. Är nu uppe i en vecka med endast eluppvärmning. Min kollega, som värmer med el för att han inte orkar hålla på med pellets, säger att hans hus kostar 200 per dygn att värma upp.

Vårt förra hem är äntligen bebott. Vi har spionerat länge för att se när de nya ägarna ska flytta in och nu har det lyst i fönstren två dagar i rad. Barnen har smugit förbi och rapporterar om bilar på uppfarten, folk som rör sig därinne etc. Endera dan ska jag också ta omvägen förbi och speja.

I morgon bitti ska mina elever få ägna sig åt att tyda inskriften på en runsten. Det kommer att göra dem så lyckliga att inleda skolveckan på detta sätt. Sedan ska jag ringa pelletsmannen. OCH min elleverantör och fråga om de har en aning om hur mycket det kommer att kosta.

2 kommentarer:

  1. Åh, jag drömmer regelbundet om att jag ska ut och resa och inte har packat alls/glömt viktiga grejer hemma. Freud har säkert nåt att säga om det.

    SvaraRadera