söndag 5 december 2010

Törnrosa

Undrar om jag valt fel namn på min blogg. "Vaknar igen" syftar ju på Råg-Ruts förra, avsomnade, blogg. Men med tanke på hur mycket jag sover när jag är ledig så känns det lite missvisande.

Och då är vi tillbaka på det där vuxensnacket: Är det rimligt att sova till kl 11 på lördag och söndag när man har fyllt femtio? Jag har en bestämd känsla av att riktiga vuxna går upp klockan åtta och sätter på kaffet och sedan infinner sig på Bygg-Max eller närmaste handelsträdgård vid öppningsdags. Och då har de redan hunnit tvätta bilen alternativt fyra maskiner först.

Har verkligen ingenting hänt de senaste 45 åren, förutom att jag blivit fetare, rynkigare och stelare?

3 kommentarer:

  1. Endast småbarnsföräldrar är uppe och kokar välling och kaffe i gryningen. Att du sover till 11.00 är ett mognadstecken! Jag ska följa din sunda livsstil om några år när minstingen fått sundare morgonvanor som sovmorgon, barnprogramtittande, playstationspelande...

    SvaraRadera
  2. Kära Anonym, så trevligt att du hälsar på hos "Fundersam i Flen". ;)

    SvaraRadera
  3. Det skulle förstås stå: "de senaste 35 åren". För 45 år sedan var jag säkert odrägligt morgonpigg...

    SvaraRadera