fredag 10 december 2010

Lite längre lägesrapport

Så har magen lugnat sig och jag konstaterar att det nog inte var en infektion utan snarare ett utbrott av den där magkatarren som ständigt lurar under ytan. Precis som i fjol kom det när det börjat lugna ner sig efter en period med mycket stress.
Det är mycket som har hänt senaste tiden:

* En separation och innan dess ett långvarigt tärande grubblande...

* Ekonomiskt kaos, som dock börjar lägga sig. Jag har inte mycket, men det jag har börjar jag få överblick över.

* Nytt jobb, som jag visserligen älskar, men som också kräver en hel del av mig. Ibland känner jag mig alldeles för liten och dum och klantig för det, men jag får också mycket positiv feedback och det lyfter. Har varit nio månader på arbetsplatsen nu, lika länge som en graviditet, och det känns fortfarande bra. Nu har jag jobb t o m sista juni och sedan vet jag inte. Det är förstås ett orosmoment, men med koll på ekonomin är jag bättre rustad om det inte skulle bli någon fortsättning.

* Flytt! Har ju köpt ett alldeles eget litet hus! Här i markplanet är det någotsånär beboeligt men källaren är kaotisk. Jag gör ett ryck ibland men kommer av mig efter ett tag. Förr eller senare ska det bli ordning. Till våren har jag seriösa planer på en riktig garageloppis!

I våras stängde jag min blogg. Vet inte varför egentligen, men jag antar att jag sökte förändring. När jag var ung och hade en period av religiös fanatism gjorde jag mer drastiska saker, som att kasta bort böcker, skivor, kläder mm som jag trodde hindrade mig från att gå framåt i tron. Sååå knäppt! Jag saknar fortfarande vissa av böckerna fast det har gått snart trettio år. Jag saknar också min gamla blogg, jag gillade alla mobilbilder som jag lagt in. Varför gör man så dumma prioriteringar ibland?

Nåja, nu är jag här igen. Hoppas någon läser. :)

3 kommentarer: