tisdag 26 april 2011

Att ha semester är minsann ingen semester

Ja, nu hann vi ju inte flytta om så mycket i källaren, eftersom flyttkarlarna fick köra två gånger och det blev ganska sent innan det blev tomt. Men tomt blev det! Nu kan jag knappt bärga mig förrän jag får börja sortera och slänga.

Flyttgubbarna var, som så ofta, osannolikt trevliga. En av de äldre berättade om sin uppväxt, någonstans i gränstrakterna mellan Turkiet, Iran, Irak, Armenien och Azerbadjan. Vid tio års ålder var han trespråkig: Kurdiska hemma, turkiska med kompisar, persiska i skolan.

Ytterligare något att se fram emot är torsdag. Då ska jag hyra en röjsåg (jag bokade den idag!) och avverka häcken (inga vitsar, tack!). Efter det ska jag ELDA! Idag traskade jag runt med grensax och kratta och funderade och planerade. Det kommer att bli så fint.

Men nu ska jag sova. Det kan inte sägas nog många gånger: Det är ansträngande med semester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar