onsdag 6 april 2011

Vårkänslor

Trött, trött, trött... Alltid lika underbart att våren kommer. Och alltid lika frustrerande att inte ha tiden - och ORKEN - att njuta av den.

En kollega går i pension till sommaren. I julas misströstade han om att han skulle orka hela vårterminen, men nu är det ju redan april och han ser ljuset i tunneln. Jag vill inte gå i pension, jag gillar ju mitt jobb. (Dessutom är jag på tok för ung!) Jag vill bara ha lite mer tid, lite mer ork, lite mer LIV.

Nu har jag skrivit två ord med versaler. Det tredje blir SEMESTER. Det ska jag nämligen ha veckan efter påsk. Och då ska jag möblera om, sticka, läsa, skriva och inspektera det som kommer upp i rabatterna. Om det blir snö då, då lovar jag att mörda någon.

3 kommentarer:

  1. åh kanske en fikatur till E-tuna någon dag?
    Vi är dock borta valborg så den traditionen kan vi inte ta upp igen.
    /Bää

    SvaraRadera
  2. Du kan komma upp till Umeå och hånskratta åt att vi fortfarande har snö.
    Det vore väl kul?

    /ÜPhG

    SvaraRadera
  3. Utmärkt idé! Jag blir piggare redan av tanken! :)

    SvaraRadera