onsdag 28 december 2011

Mera drömliv

Dagarna är så lugna och fridfulla, men nätterna är desto mer turbulenta. Natten till igår drömde jag om vilda djur, naturkatastrofer och mina ex (obs pluralformen!). Kan det ha berott på stormen?

Jag har börjat tala engelska med marsvinet. Är det ett tecken på allvarlig sinnesförvirring? Katten tilltalar jag dock fortfarande på svenska. När jag tänker efter har jag för mig att min styvpappa talade tyska med en av deras katter, den som skickades till de sälla jaktmarkerna redan 1999. Det kanske helt enkelt är så att det är en del av vår familjekultur?

Marsvinet har i alla fall en nystädad bur nu och kan vältra sig i färskt hö, jag har snart läst ut en av julklappsböckerna och så har jag virkat fjorton mormorsrutor. Ska bli en halsduk, men jag berättar inte mer. Den som ska få den kanske läser här, man vet aldrig så noga!

Det är SKÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖNT att vara ledig. Och drömmandet - ja, det är nog för att ledigheten ger mig tid att bearbeta saker och ting.

6 kommentarer:

  1. Drömmande är hälsosamt. Jag drömmer sällan något (som jag minns) när jag är uppe i varv. Under ledigheter blir det desto mer.

    Däremot blir jag orolig över att du postar blogginlägg 07:12 under jullovet. Det kan möjligen ursäktas om du inte gick och la dig förrän då.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Kära Ordningsfru. Nu har jag testpostat och kan konstatera att blogspot ligger nio timmar efter Flen, alltså på GMT -8. Det måste vara nåt amärikannst tjafs!

    SvaraRadera
  4. Aha. Jamen, då är du ursäktad :)

    SvaraRadera
  5. Du talar engelska med marsvinet därför att du tittat på en massa avsnitt av Simon & Tomas: USA:s fulaste hem. Simon's accent is quite extraordinary and of the kind that will stick to you.

    SvaraRadera
  6. Karin, du är så klok. Indeed! Kanske är det också så att marsvinet företer viss likhet med de två pälskorvar som brukar vistas kring fötterna på ovanstående herrar?

    SvaraRadera