tisdag 27 december 2011

Bildlöst...

...blir det ännu en tid. Annars är jag ganska nöjd med mitt julpyntande och hade gärna skrutit lite, men se det får jag avstå från nu när jag kastat mobilen i golvet en gång för mycket.

Igår var det annandagsrea och jag gjorde som jag brukar: köpte ETT (1) plagg som enligt lappen var nedsatt till halva priset och rasade sedan in på Hemtex och köpte vardagsrumsgardiner och en gardinstång - till ordinarie pris. Gardinerna var till och med "vårens nyheter". Nåja, jag behövde gardiner till nyfixade vardagsrummet och dessutom stång till det långa fönstret så jag är jättenöjd.

Barnen shoppade för julklappspengar och sedan var det middag hos mormor och morfar. Helt perfekt dag!

Nu oroar jag mig bara för vännen/kollegan ute i skogen och undrar om hennes hushåll är ett av de 800 i kommunen som saknar ström efter stormnätterna.

2 kommentarer:

  1. Malmköping fick strömavbrott men vi klarade oss faktiskt. Så du behövde inte vara orolig, inte över det i alla fall.

    SvaraRadera
  2. När det gäller vår gemensamma börda är jag mer orolig för min egen insats just nu. Hm.

    SvaraRadera