torsdag 15 december 2011

När jag inte skriver...

    ...beror det på att jag håller på med sånt här istället:


    Grytlappar av mormorsrutor 

    En dubbelvirkad variant med
    påsydda rundlar.



Liten korg att lägga virknålar och annat i.

Allt av restgarner. Det är en sådan tillfredsställelse att kunna använda det som redan finns hemma och skapa något helt nytt av.

Terminen lider mot sitt slut och det har varit spännande att jobba på gymnasiet, med ungdomar igen. Nu är alla mentorssamtal avklarade, ett prov kvar att rätta och en bunt preliminära betyg ska sättas. Sedan blir det jul och efter det blir det nytt jobb - igen!

2 kommentarer:

  1. Så roligt att se ett inlägg av dig igen... jag saknar dig!
    Och virka ja, det är så himla snyggt och mysigt, men jag har ännu inte lyckats lära mig det, men nån gång...
    Ha det gott!
    heanku

    SvaraRadera
  2. Trevligt att vara efterlängtad!

    Grunderna i virkning är busenkelt att lära sig!

    SvaraRadera