söndag 3 juli 2011

Sikten klarnar

Ledigt! Efter några dagar börjar jag känna att jag är på väg att landa. Dags att orientera sig i det nya, lediga, landskapet.

Sakta men säkert avtäcks allt mer av garagegolvet. Hoppet är inte ute!

Alla dukar, t.o.m. juldukarna, är strukna och inlagda i linneskåpet, alla kläder som låg i en småskrynklig trave i tvättstugan är också strukna och inhängda i garderoben.

Jag har idéer om förbättringar av möbleringen och ett slags plan för det hela och jag har varit på soptippen ett varv.

Igår var det liten släktträff. Små kusinbarn som plaskade i uppblåsbara poolen, massor av grillat och massor av rödvin. (Lite tung i huvudet är jag idag.) Jag uppskattar verkligen mina kusiner, de är - kanske är det förmätet att säga - lite som jag! En kusin är musiker och en håller på med film och teater. De knegar på för att försörja sig men lägger sin mesta energi på det kreativa och det är såååå skönt när samtalen inte handlar om karriär och sånt som kostar en massa pengar. Då känner jag mig hemma.

I morgon kommer lillebror med fru och liten bebis och på tisdag kommer finfrämmandet!

2 kommentarer:

  1. Hoppas ni hade det trevligt!

    SvaraRadera
  2. Tack, Gila! Jo, jag är jättenöjd med dagarna. Så vilsamt att ha gäster som man kan sitta i varsitt hörn med, sticka lite grann och pilla med varsin iPhone. :)

    SvaraRadera