måndag 11 juli 2011

Prylar

Jo, vi var ju på prylmarknaden i Mellösa, som är öppen nästan jämt. Tre tanter i varierande ålder: Jag (äldst), Ordningsfrun (mittemellan) och Vår Vän från Södertälje (bara barnet!). Jag föll för denna trio:

Visst gör de sig alldeles utmärkt där på altanräcket? Men för säkerhets skull tog jag in dem till kvällen. Nu ska de få bo i köket när jag gjort om där.

Ordningsfrun köpte en liten blommig burk. Den har jag ingen bild på.
Tälje-Tanten fastnade för en gammal skolplansch. P på ena sidan och tj-ljudet på andra. Här är den avbildad uppochner i min bil.

Igår ägnade jag och sonen oss åt lite betongturism. Nytt inlägg följer med bilder och gissningstävlan!

Därefter (eller innan) utlovas bilder från köket när jag möblerat om och dragit på nya klädseln på dynan i kökssoffan.

2 kommentarer:

  1. Fina vaser...och gamla skolplanscher är nog på väg att bli stort...har sett flera ute på Blocket sista tiden.

    SvaraRadera
  2. Prylmarknaden i Mellösa är grym! Ett hett semestertips.

    Nu håller jag på med röjning av hemmet. Försenad inflyttningssortering, kanske man kan säga. När det är avklarat ska jag sy kuddar och - tygkassar!

    SvaraRadera