söndag 29 juli 2012

Sten, tegel, färgglädje...

Två avslappnade jobbveckor så här mitt i sommaren. Har jobbat med andra kollegor och andra elever än under våren. Lugna och mysiga veckor och det behövdes, eftersom jag fick så kort semester i år. På onsdag börjar jag på "nygammal" arbetsplats.

Utsikten till vänster har varit min under sommarveckorna. Jag älskar gamla fabriksbyggnader: Bruket i Hälleforsnäs, industrikvarteren i centrala Norrköping och här: Eskilstuna. Gediget byggt, med gammal vacker sten och tegel.


Att köpa kläder till mig själv brukar inte ha så hög prioritet, men nu råkade ju Indiska ha sin sommarrea och mina lunchpromenader ledde bland annat dit. Kände att jag var svältfödd på roliga färger och mönster och det tror jag mig ha botat nu - med råge!
Det blev lite annan shopping också: Gardin, ny vattenkokare... Vi får äta mycket blodpudding i höst!




3 kommentarer:

  1. Finfina fynd i Flen. Eller om det var Katrineholm.

    SvaraRadera
  2. Eskilstuna var det. Men det allittererar ju inte lika fint.

    SvaraRadera
  3. Indiska har just nu mycket fint...jag har också gått lös där...såg att du frågade i min blogg vad jag gör med tygerna. Bra fråga. En del samlar jag "bara" på. Gardiner använder jag. En del blir kuddar, väskor. Men jag har en del som bara läggs på hög...tyvärr...ska snart göra en utrensning och sälja av lite.

    SvaraRadera