söndag 19 februari 2012

Drömt igen

Natten till igår drömde jag att jag försökte cykla i snö, i mörker, på en cykel där höger styre hela tiden lossnade. Till sist kom jag fram dit jag skulle och då upptäckte jag att någon smetat bajs på vänster styre!

I helgen har jag handlat, bakat, lagat mat, städat bilen, hackat is på trappen, sotat pannan, burit in pellets, tvättat, städat i källaren... Nu är jag klar och helgen skulle kunna börja, men se det gör den inte. Den är slut.

Dagens glädjeämne: Det var dagsmeja! Och bitvis blå himmel, som ni kan se på bilden här. Jag vill göra som hon: Lämna holken bakom mig och klättra vidare mot nya djärva mål...

3 kommentarer:

  1. I min drömbok (Drömskolan av Lillebeth Nordqvist)står att läsa att cykla berättar något om hur vi använder oss själva, vi tar oss fram av egen kraft genom att cykla. Vi styr och håller balansen. Frågan enligt drömboken man kan ställa sig är: Hur stämmer din cykeltur med din vardag?
    Mina tankar: Att du cyklar i snö-lite jobbigt och kanske vanskligt med halka; styret lossnar... kanske att du inte riktigt vet vad du vill och bajs... hmm...har ingen idé om det, men intressant att bägge styrena var "obrukbara".
    Intressant nog kan drömmar ge en hint om ens liv, ser sambanden tydligt när jag kollar i min drömbok, för jag drömmer oftast var natt och ofta samma slags dröm i perioder.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera