torsdag 4 augusti 2011

Vidgade vyer

Det blir inte mycket skrivet i kväll heller. Jag har överdoserat på Simon & Tomas så till den milda grad att jag har byggt en hylla av några betongklumpar jag hittade på tomten, plankor som fanns i garaget, silvertejp samt en tapetsnutt som jag hittade på vinden. Just det: Trädgården, källaren och vinden! Det är nästan för bra för att vara sant.

Efteråt fick jag galet ont i vänstra sidan och min fantasi skenade iväg till hjärtintensiven. Som tur var hade jag förnuftet delvis i behåll så jag gjorde några väl beprövade stretchövningar och sedan var jag som folk igen.

Jag är fortfarande lite chockad över att jag faktiskt kunde hantera en såg. Vad är nästa steg? Jägarexamen?

4 kommentarer:

  1. Jägarexamen, why not? Jag känner en kvinnlig präst som håller på att ta den. Coolt.

    SvaraRadera
  2. Jag skulle älska att ligga gömd och vänta på viltet, men inte ha hjärta att skjuta. Om det inte är vildsvin förstås, de kunde vi gärna vara utan.

    Det finns inte mycket som slår upplevelsen att se en älg i skogsbrynet. Vilt och vackert.

    SvaraRadera
  3. "DEM kunde vi gärna vara utan" ska det stå, förstås. Jag som retar ihjäl mig på folk som inte kan hålla isär de och dem, se så jag bär mig åt! Skäms, skäms...

    SvaraRadera
  4. Vildsvin låter väldigt smakligt och något som kunde rädda försörjningen. Men vildsvinsjakten är farlig. Man får lov å ha specialbyxor som de inte kan riva sönder. Jag är inte säker på att det är nåt för en ensam tvåbarnsmor, utan du bör ingå i ett jaktlag.

    SvaraRadera